PAmicrowaves
Maart 28, 2024, 08:26:53 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: SMF - Just Installed!
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: bruikbaarheid schotels voor microwaves  (gelezen 196 keer)
Ben Frings PE2BEN
Newbie
*
Berichten: 2


« Gepost op: Januari 02, 2024, 11:14:36 »

Aangezien procom niet meer bestaat ben ik op zoek naar alternatieven.
Nu vond ik op Ebay de volgende schotels (zie bijlage):
Zijn deze geschikt voor de microgolf banden ?
Zo ja, welke dan.
Alvast bedankt, Ben


* schotel.jpg (319.09 KB, 1200x1600 - bekeken 27 keer.)
Gelogd
trevor gale
Newbie
*
Berichten: 6


« Antwoord #1 Gepost op: Januari 11, 2024, 08:32:12 »

Zo te zien en te lezen is de dish zelf te gebruiken tussen de 5.1GHz en 5.9GHz optimaal, wat betekend dat het prima zou zijn voor onze 6cm band. Maar het schotel zou wel kunnen gebruikt voor andere banden, natuurlijk, met een gain die afhankelijk is van de frequentie vs. het maat van de schotel - en U moet dan de juiste feedpoint bepalen.

Maar het "antenna feed" is eigenlijk niet alleen een 'feed' maar een module die een R.F. transceiver in zich heeft, gekoppeld met een Ethernet modem die bestemd is voor Ethernet gebruik (en dus met een PoE ethernet interface) - denk aan het 5GHz "WiFi" band - en het word wel een beetje werk om de ingebouwd transceiver en horn feed af te koppelen en apart te gebruiken.

U zou ook Uw eigen 'feed' kunnen ontwikkelen en/of bouwen en op de dish monteeren, weer vor het 6cms band.
Gelogd
Ben Frings PE2BEN
Newbie
*
Berichten: 2


« Antwoord #2 Gepost op: Januari 12, 2024, 12:26:25 »

Hallo Trevor,
Bedankt voor je reactie.
Ik was eigenlijk ook niet van plan om de feed te gebruiken maar het gaat mij puur om de schotel zelf.
Waar ik benieuwd naar ben is of ik de schotel zelf ook voor de hogere microwave banden kan gaan gebruiken.
Of ik dan via de meegeleverde mechanische bevestiging, een voor de betreffende band een feed plaats of toch een andere manier van bevestiging kies, weet ik uiteraard nog niet.
Ik kan namelijk ook de losse schotels (dus zonder feed) maar wel met bevestiging voor de feeds voor een goede prijs kopen. Vandaar.
Ben
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.10 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!