PAmicrowaves
Maart 29, 2024, 04:09:18 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: SMF - Just Installed!
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: HP86290B  (gelezen 3453 keer)
Andre ; PE1-IDY
Jr. Member
**
Berichten: 57

life begins at 1GHZ


« Gepost op: Juli 23, 2015, 04:00:59 »

wie heeft dit al eens eerder meegemaakt ?

ik gebruik een hp86290b in combinatie met een 8620c mainframe
nu geeft de plugin de laatste tijd geen vermogen meer,lampje unleveled blijft dan branden.
het lijkt wel iets te maken te hebben met de temperatuur , want als app een aantal uren aanstaat dan werkt het weer naar behoren.
als app het niet doet dan is er nog wel uitgangssignaal te meten maar dan in de orde van -30 tot -40dbm
mainframe is omgewisseld / hier zit het probleem niet in .
daar ik verder geen extenders ed heb zijn metingen in app niet te doen.
ik heb wel alle printen eruit gehad en gereinigd en diverse elko's gecontroleerd maar afgezien van  wat warmteontwikkeling op 1 van de printen kon ik niets verdacht vinden.
Gelogd
Rien Eradus PA0JME
Newbie
*
Berichten: 9


« Antwoord #1 Gepost op: Augustus 21, 2015, 01:42:57 »

Hallo Andre, dit is wat mij betreft een bekend euvel en heeft te maken met verlopen van de YTO en YTM instellingen
Een extender is niet nodig (wel handig als je de offset in sommige opamps wil natrekken, maar in de praktijk nog niet ondervonden)
Met enig geduld is eea wel weer in het gareel te krijgen. Op de achtekant zit een plug, waar zo uit m'n hoofd iets van 2-6.2GHz uit moet komen met een een niveau van ca -20dBm), Eerst even controleren of de frequentie met de 8620 schaal klopt en dat het niveau correct is. Als je wil kan ik wel een aantal paginas inscannen en toezenden. Met bhv een een regelbare voeding en wat hoog ohmige Rs kun je dan de boel weer op z'n plaats krijgen. De basis band gaat ook via de YTM en als daarde boel verlopen is komt er weinig meer uit
Ik hoor wel van je,
Ik heb dit al vaker gedaan, een aantal weken terug nog heb ik de plugin van DC6IB weer voor elkaar gekregen
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.10 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!