PAmicrowaves
Maart 29, 2024, 08:41:07 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: SMF - Just Installed!
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: schema gezocht van Adret 5104c  (gelezen 3258 keer)
Rien Eradus PA0JME
Newbie
*
Berichten: 9


« Gepost op: Mei 21, 2015, 12:21:45 »

Hallo allemaal, ik heb aan mijn verzameling toegevoegd een Marconi-Adret 5104c synthesizer
Dit is een opgevoerde versie van de bekende Adret 5104 en 5104b.
Deze heeft een wat groter bereik van 80 tot 130 MHz (de oudere versies lopen van 90 tot 120 MHz).
Het door mij aangekochtte apparaat heeft echter nog wel een manco, onder 98 MHz gaat het uit lock, daarboven werkt het OK. Nu heb ik wel documentatie van de standaard uitvoering, echter de door mij bekeken printen zien er duidelijk anders uit. Ik vermoed overigens dat er in het 1MHz stappen "blikje" iets niet goed gaat. Deze heb ik er tot nu nog niet uitgehaald. Diegenen die het apparaat kennen weten wel waarom hi. Omdat het bij lage frequenties er mee ophoudt kan het zo zijn dat of de deler niet meer goed functioneert of dat de condensatoren (elco's) in het lusfilter uitgedroogd zijn. Voor dat laatste heb ik geen schema nodig maar als het dat niet zo is dan wel. Kortom wie heeft een suggestie?


Groeten Rien PA0JME
Gelogd
John PA7JB
Full Member
***
Berichten: 134


« Antwoord #1 Gepost op: Mei 21, 2015, 06:27:11 »

Dag Rien,
Ik moet hem hebben maar waar Verbaasd
Ik zal nog voor je zoeken.
Het is ook mogelijk dat Arie 0 EZ mijn boek met schema,s heeft ??
Gelogd
Rien Eradus PA0JME
Newbie
*
Berichten: 9


« Antwoord #2 Gepost op: Mei 22, 2015, 07:46:29 »

He John, dat zou erg mooi zijn, want ik heb gisteravond het 1 MHz blikje gelicht en ook dat ziet er heel anders uit, dus zonder schema wordt het een hele klus.
Als je het doc vindt mag je het opsturen, porto wordt uiteraard vergoed. Hoe is het trouwens met de ruismeter?
Groeten Rien
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.10 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!