PAmicrowaves
September 25, 2021, 05:54:11 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: SMF - Just Installed!

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: 24GHz feed voor kleine (ex Telecom) dish  (gelezen 2875 keer)
Eddy pe9ghz
Newbie
*

« Gepost op: December 14, 2013, 10:05:28 »

OM's

ik heb een kleine dish 33cm diameter (ex 38GHz telecom link) welke ik wil gaan inzetten voor 24GHz.
Nu moet er alleen nog een feed worden gemaakt.
Zit zelf te denken aan een eind WR42 golfpijp door het midden doorgevoerd met aan het uiteinde een penny feed.
Zijn er nog betere alternatieven ?

73 Eddy
pe9ghz

* IMAG0416.jpg (741.44 KB, 1552x2592 - bekeken 743 keer.)

* IMAG0415.jpg (660.53 KB, 1552x2592 - bekeken 728 keer.)
Hans v Alphen PA0EHG
Newbie
*

make waves ------------------ powerfull microwaves

« Antwoord #1 Gepost op: Januari 01, 2014, 01:22:55 »

Hallo Eddy,

Ik denk dat een penny feed wel een goede keuze is. Waarschijnlijk moet je de penny subreflector wel wat groter maken als nu gebruikt en daardoor moet je de positie van de subreflector opnieuw kiezen om het geheel weer goed belicht te krijgen.
Kijk eens in het VHF manual van de RSGB daarin stond een fraaie beschrijving hoe dat verder moet. Ook kan je in het VHF manual van RSGB een dipool rear feed vinden voor 10 GHz die je wellicht kan scalen voor 24 GHz.
Voordeel van die dipool rear feed is dat je die direct in het brandpunt kan zetten en dat die niet net als een pennyfeed zelf afscherming veroorzaakt.

Persoonlijk zou ik denk ik voor de penny feed gaan maar wel opletten met het opnieuw dimensioneren van de subreflector diameter en positie.

Bekend schoteltje trouwens, Hi.

73  Hans EHG

make waves ------------------ powerfull microwaves
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: