PAmicrowaves
Maart 28, 2024, 12:30:24 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: SMF - Just Installed!
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: ??? nieuw smalband segment 13 cm ???  (gelezen 3859 keer)
Rien Eradus PA0JME
Newbie
*
Berichten: 9


« Gepost op: Juli 11, 2019, 01:34:29 »

Ik las een merkwaardig bericht in de nieuwste dubus 2/2019 op pagina 129 (zie bijlage) over een ?op handen zijnde? verschuiving van het smalband stuk vd 13 cm band. Dit is merkwaardig omdat het volgens onze gepubliceerde bandplannen (veron vademecum 2016 pag 148) dit bandsegment alleen voor uplink satellietverkeer mag worden gebruikt. Daarnaast loopt de internationale ISM-band van 2400 tot 2500MHz en we willen toch niet middenin de meuk gaan zitten. Ik heb dit in electron van mei/juni/juli ook niet gezien of heb ik hier overheen gelezen? een antwoord op een reactie naar vhf-en-hoger@veron.nl op 12 juni (!) is tot op heden uitgebleven ?? wel kreeg ik een reactie van Chris PA3CRX op het veron techniek forum.
Eerlijk gezegd vind ik de move een beetje raar gezien het feit dat we dichterbij in frequentie van de microwave ovens (typ 2450MHz+/-vele MHz)en de wifi-zooi (2412-2484MHz)schuiven. Een ongelukkige zet ook omdat ruzie met de buren niet uit te sluiten valt ivm wifi verstoring. Ik heb helaas de vraag van Rob PE1ITR niet gezien en misschien was een publicatie in Electron toch voor de hand liggender geweest. Het is bij toeval dat mijn aandacht getrokken werd in de laatste Dubus van 2019 anders had ik, en denk velen met mij, hiervan nog nooit kennis van kunnen nemen.
Groeten Rien PA0JME


* veron-vademecum-p148.png (685.55 KB, 1048x725 - bekeken 524 keer.)
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.10 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!