PAmicrowaves
Maart 28, 2024, 11:56:46 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: SMF - Just Installed!
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Broek afgezakt  (gelezen 3882 keer)
Hans v Alphen PA0EHG
Newbie
*
Berichten: 42

make waves ------------------ powerfull microwaves


« Gepost op: April 22, 2018, 05:15:49 »

Naar aanleiding van Whatsapp berichten op een service voor tropo allerts denk ik dat het beter is om hier de discussie op te pakken.

Gisteren is de VR geweest waar ik graag bij had willen zijn. Ik had me afgelopen maanden verkiesbaar willen stellen als kandidaat voor algemeen voorzitter van de VERON. Daar heb ik uitgebreid met Remy PA3AGF over gemaild maar toen hij doorkreeg dat ik zelf zijn rol ambieerde was de deur dicht.
Korte tijd daarna heb ik met Guido PA0GMM gemaild met vragen over de statuten en wat er zou gebeuren als ik me verkiesbaar zou stellen en Remy niet aftredend zou zijn.
Daarop weigerde hij antwoord te geven en kwam met de stelling dat ik het maar uit mijn hoofd moest laten.

Ik kwam vrij snel daarna tot de conclusie dat als ik naast de algemeen secretaris PA0ERC en Guido PA0GMM zou moeten functioneren, dat er dan niks van terecht kon komen. Dat zou een grote ruzie worden en dus niet zinvol. Dus was mijn kandidatuur niet zo opportuun en daarnaast had ik een aantal afdelingen van de VERON gemaild om te weten hoe alles in de afdelingen beleefd wordt. Daar werd ik nou ook niet echt enthousiast van. Dus besloot ik om me niet kandidaat te stellen in de huidige situatie. De enige weg zou zijn als het DB nagenoeg in zijn geheel zou opstappen.

Wel had ik me ondertussen als lid aangemeld omdat ik in 2016 eruit gestapt was, (je moet lid zijn wil je in het HB kunnen komen of naar de VR willen gaan ) en wilde ik ook naar de VR om daar in ieder geval te luisteren wat er gebeurde, en wellicht ook te spreken.
Op 12 april kreeg ik een mail van de algemeen secretaris waarin ik de mededeling kreeg dat er een bezwaar was ingediend en dat ik voorlopig geen lid kan zijn. Dat betekende dat ik ook niet naar de VR kon.
De mededeling ging niet gepaard met de inhoud van het bezwaar en ook niet wie het ingediend had. Ik heb het HB erop gewezen dat het een grondrecht is om te weten wat de klacht is en dat je grondwettelijk recht hebt op verweer, en gedreigd met juridische stappen als ik geen mogelijkheid tot verweer zou krijgen. Daarop heb ik geen antwoord gehad.

Op woensdag 18 april heb ik telefonisch contact opgenomen met de voorzitter van VERON Drenthe met de vraag of hij wist wie het bezwaar had ingediend. Dat wist hij namelijk hijzelf. Hij kent me helemaal niet persoonlijk, sterker ik ken denk ik nog helemaal niemand van de afdeling, en toch wordt er een bezwaar ingediend. Reden van het bezwaar van de goed oude man was hoor en wederhoor met het HB. Als je kijkt op mijn website http://pa0ehg.com/ik_blijf_zitten.htm dan snap je het misschien nog iets beter.

Omdat de coupe ontmaskerd was heeft de algemeen secretaris daarna de volgende ochtend de bezwaarbrief aan alle afdelingen gestuurd, echter ik heb zelf nooit formeel een kopie ervan mogen ontvangen (wel heb ik van diverse afdelingen een kopie gehad).

Het rondsturen van de bezwaarbrief is natuurlijk ook niet acceptabel, strafbaar feit in de wet op privacy en ook laster en smaad zijn van toepassing.

Nou hoe daarna is afgelopen wil ik misschien later nog even toelichten, de VR is geweest en alles blijft zoals het was.

Hoe de afdelingen dit kunnen verantwoorden naar hun leden snap ik niet maar het zal wel.

Er hebben nog diverse andere dingen gespeeld, bv over de mailforwarding service naar de @veron.nl adressen waar ik een vermoeden uitsprak dat er mogelijk ongewenste mails werden tegengehouden. Daarop kwam een reactie dat ik smaad pleegde en dat de bewuste OM mij ervan wilde overtuigen dat alle mails doorgestuurd werden maar dat er wel SPAM tegengehouden kon worden.
Nog zo'n broek afzakker.

Ik ben sinds 12 april bijna continu aan het mailen, heel veel amateurs individueel benaderd die ook massaal gereageerd hebben. De mailing naar de afdelingen was heel wat moeizamer, ik denk dat ik 1/3 tot 1/2 van de afdelingen bereikt heb. Daarvan hebben slechts enkele naar mij gereageerd.

Al met al denk ik er heel erg hard over om aangifte te gaan doen tegen diverse lieden in het HB en ook de afdeling Drenthe.

Tot zover even mij betoog ter discussie.

73  Hans EHG   
Gelogd

make waves ------------------ powerfull microwaves
Hans v Alphen PA0EHG
Newbie
*
Berichten: 42

make waves ------------------ powerfull microwaves


« Antwoord #1 Gepost op: Mei 05, 2018, 05:02:28 »

Voor diegene die al eerder gekeken hebben is het wellicht de moeite waard om nog een keer op mijn website te kijken.
Nu is toegevoegd een chronologische opsomming van de gebeurtenissen en een samenvattende conclusie:
http://pa0ehg.com/ik_blijf_zitten.htm
Gelogd

make waves ------------------ powerfull microwaves
Hans v Alphen PA0EHG
Newbie
*
Berichten: 42

make waves ------------------ powerfull microwaves


« Antwoord #2 Gepost op: Juni 03, 2018, 04:56:36 »

Hallo,

Voor diegene die het nog niet gezien of gehoord hebben, ik ben geweigerd als nieuw lid van de Veron.

Lees hier de mail van het Veron Hoofdbestuur en mijn reactie erop, je kan hier ook andere relevante zaken lezen.
Als je alles wil lezen heb je wel even tijd nodig: http://pa0ehg.com/geweigerd.htm

Dat ik geen lid mag worden van de "zendamateurvereniging Veron"
zegt meer over Veron als vereniging, dan over mij als zendamateur !!

73's,  Hans PA0EHG
 
Gelogd

make waves ------------------ powerfull microwaves
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.10 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!