PAmicrowaves
Maart 28, 2024, 01:24:54 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: SMF - Just Installed!
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Iemand ervaring met KAPTON-Tape voor bescherming slotantennes  (gelezen 5198 keer)
John PE1GHG
Newbie
*
Berichten: 24


« Gepost op: Augustus 28, 2013, 10:31:00 »

Pyrojoseph op Ebay gebruikt voor het waterdicht maken van Slot Antennes Kapton-Tape, heeft iemand daar ervaring mee.
Kapton tape is op internet via Google wel te vinden, maar ik zou graag de elektrische eigenschappen en beinvloeding willen weten op freq boven 3 GHz.
Hij gebruikt dit tape om een 3cm slot antenne waterdicht te maken, zie foto.
Volgens dat ik kan zien is de tape er in de lengte richting op geplakt.
Ik wil het gaan gebruiken voor de 9 en 6 cm antenne voor het baken in Rotterdam.
Als iemand iets weet laat het me weten, bedankt al vast op voorhand.

73's John PE1GHG



* 24GHz Slot.JPG (175.45 KB, 640x480 - bekeken 655 keer.)
Gelogd
jan jacops
Newbie
*
Berichten: 2


« Antwoord #1 Gepost op: Januari 25, 2015, 12:12:16 »

Beste,

Voor zover ik weet degenereert Kapton redelijk snel in zonlicht. Dus of dat goed is te gebruiken voor de toepassing die jij voor ogen had betwijfel ik.

Verder, als je Kapton tape koopt moet je opletten dat je de 'oude' koopt, ik bedoel daarmee het type dat NIET geschikt is om in een ESD omgeving te gebruiken. De nieuwere versies hebben allemaal een geleidend iets in de lijmlaag, waardoor hun RF gedrag niet meer is wat je van Kapton zou verwachten Lachebek

Hopes this helps,

Jan
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.10 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!