PAmicrowaves
Maart 28, 2024, 11:18:49 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: SMF - Just Installed!
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: SWR meter voor 70cm  (gelezen 4575 keer)
André, PE1PQX
Newbie
*
Berichten: 2


« Gepost op: Oktober 12, 2011, 10:11:12 »

Hallo allemaal,

Ik ben niet vaak actief op dit (wel) heel erg interessante forum, maar heb wel een vraag.
Deze week heb ik de SWR-meter kit (http://www.radio-kits.co.uk/swr_meter/index.htm) gebouwd en deze werkt zoals het moet. Bij de bestelling heb ik gevraagd naar ringkerntjes die ook voor 145 MHz geschikt zijn. Normaal is deze meter bedoeld tot 30 MHz.
Voor de duidelijkheid heb ik het schema bijgevoegd.
In de schema staat de RF directional coupler in het rood omlijnd (links-boven), deze is dus geschikt tot en met 145 MHz.
Volgens Steve (G6ALU, leverancier) is dit niet zonder meer mogelijk; het programma in de microcontroller zou aangepast moeten worden.

Graag zou ook een vergelijkbare coupler willen bouwen dat ook op 70cm bruikbaar is in combinatie met deze display/meet unit.
Wie heeft er een schema, of suggesties hier voor?
Ik heb al een snelle test gedaan met de 145/432/1296 MHz SWR meter die een aantal jaar terug in de CQ-PA gestaan heeft, maar die werkt niet lekker met de display unit (te weinig koppeling). Dus strip-line lijkt niet de oplossing....

Wie weet raad?


* SWR meter.jpg (297.24 KB, 1024x744 - bekeken 834 keer.)
Gelogd
Uffe Lindhardt
Newbie
*
Berichten: 4


« Antwoord #1 Gepost op: Oktober 14, 2011, 01:51:30 »

Niet direct antwoord, maar misschien vind je inspiratie op deze pagina:

http://home.hccnet.nl/uffe.noucha/tech/vfd/vfd.htm

73 Uffe PA5DD
Gelogd
André, PE1PQX
Newbie
*
Berichten: 2


« Antwoord #2 Gepost op: Oktober 14, 2011, 05:54:21 »

Bedankt Uffe, ik zal er eens naar kijken.
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.10 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!