PAmicrowaves
Maart 28, 2024, 10:29:14 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: SMF - Just Installed!
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Procom feed's  (gelezen 6867 keer)
Adriaan
Newbie
*
Berichten: 20


« Gepost op: Oktober 08, 2011, 11:31:17 »

Wie heeft voor mij de exacte maten van de bekende Procom feed? Band (10/24 evt 47GHz) is niet belangrijk.

Ik wil hier eens wat aan simuleren.
Gelogd
ON7NP
Newbie
*
Berichten: 9


« Antwoord #1 Gepost op: Mei 11, 2020, 11:16:52 »

Hallo Adriaan,

Ik zie dat je nog  geen reactie hebt gehad via het forum op je vraag. Misschien wel via een andere weg.

Ik heb een 35 cm primefocus parabool met een f/D van 0.4. Daarvoor dacht ik een penny feed te gebruiken. Maar een penny feed heeft een slechte reputatie wat aanpassing betreft en is ook niet echt ideaal voor 0.4 f/D.

Procom heeft iets vlinderachtigs wat lijkt op een penny feed en claimt een goede belichting en swr voor dit soort spiegels.

Ik zou zo'n Procom feed voor 24 GHz willen namaken.  Maar ik vind nergens een goede beschrijving. Misschien heb je die ondertussen ergens op de kop kunnen tikken.

Heb je de feed overigens al kunnen simuleren?

Hartelijk dank,

Jacques ON7NP
Gelogd
Ron PE8E
Newbie
*
Berichten: 1


« Antwoord #2 Gepost op: Januari 31, 2021, 01:47:49 »

Ik weet niet of jullie hier inmiddels al mee verder waren gekomen ?
Bij toeval kwam ik op het duitse BBT forum een bericht van Jurgen DC0DA tegen waarin een aantal maten van de stralerkop worden beschreven.
Kijk maar eens op :  https://bergtag.de/technik_26.html

73 de PE8E, Ron.
Gelogd
Adriaan
Newbie
*
Berichten: 20


« Antwoord #3 Gepost op: Februari 01, 2021, 10:33:12 »

Kijk dat is precies wat ik zocht, dank. Wel met geschatte/gemeten maten wat gedaan. Door gebrek aan exacte getallen op een zijspoor beland. Dit geeft een nieuwe impuls.
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.10 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!