PAmicrowaves
Maart 29, 2024, 01:15:13 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: SMF - Just Installed!
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: 1296 MHz transverter  (gelezen 6684 keer)
Frank Veldhuijsen
Newbie
*
Berichten: 1


« Gepost op: Februari 08, 2009, 06:45:56 »

Hallo,

Na vele jaren vrijwel uitsluitend op 144 MHz QRV geweest te zijn, wil ik graag iets gaan doen op 1296 MHz. Sedert de EME-conferentie in Würzburg ligt hier een 2 meter dish in de schuur en die wil ik graag gaan gebruiken. Natuurlijk...hoe hoger de frequentie hoe meer gain maar ik wil niet gelijk op 10 GHz beginnen.

Ik kan een stapel Euro's uitgeven en wat kopen maar dat was niet mijn bedoeling....ik wil graag zelf wat bouwen of nabouwen. Volgens mij is de MK2 van DB6NT goed na te bouwen en ik vroeg mij af of iemand dat al eens gedaan heeft en daarvan een print layout in zijn bezit heeft in Eagle, Sprint-Layout, Pad2Pad o.i.d. Uit de bouwbeschrijving die DB6NT op zijn site aanbied kan ik al veel halen maar waarom het wiel voor een tweede keer uitvinden? Of wellicht zijn er andere projecten beschikbaar. Op internet zie ik van alles en nogwat maar vaak summier beschreven...wellicht enige hints/links?

Alvast bedankt!

Frank, PA4EME
Gelogd
Frans PE1FOT
Administrator
Full Member
*****
Berichten: 124



« Antwoord #1 Gepost op: Februari 11, 2009, 06:52:08 »

Hallo Frank misschien is dit iets voor je
http://pagesperso-orange.fr/f1bzg/transverters_f1jgp.htm

Mvg

Frans
PE1FOT
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.10 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!